Ha a főzésre gondolok Jamie Oliver ugrik be. Nem csak azért, hogy mit csinál, hanem hogy hogyan csinálja. Magával ragad a lelkesedése a küzdelme, hogy egészségesebben étkezzünk és, hogy a konyhai robotolás inkább élvezetes legyen, valamint a közösen elfogyasztott ebéd vagy vacsora egy közösségi élmény legyen, ahol együtt a család, a barátok.
Számos könyve van a polcomon, mindegyiknek szeretem a bevezetőjét, hogy melyik alapanyaggal hogyan bánjunk, mit tartsunk a kamra polcain, ugyanakkor egyik sem enged nagyon a kulisszák mögé. Többször kerestem már „bakik”-ra vagy „a színfalak mögött”-i jelenetekre youtube-on, de nem nagyon találtam. Igyekszik a tökéletességre, hitelességre. Lehet, hogy sokan nem tudják, de beszédhibás is (az essexi tájszólása mellett), amit sokszor kivágnak, de sokszor viccként elsütnek, mert tud magán nevetni, és a hitelességhez hozzátesz.
[/custom_frame_center]
A könyvben az alcím válik valóra „A tudatos márkaépítés 10 receptje”. 10 fejezetben pontról pontra végigveszi hivatkozásokkal, hogy Jamie hogyan építette fel személyes márkáját, és a könyv után, youtube csatornáján látszik, hogy talán hogyan akar kilépni a személyes márka kabalafigurájából, hogy ne csak ő és az ő arca éltesse a pénztermelő gépezetét.
Kicsit segít átlátni, hogy mit miért és hogyan tett Jamie, hogy mindenki ismerje, szeresse, és hogyan tette ezt hitelesen!
A könyv fejezetei:
A bevezetőben Jamie Oliver életrajzát olvashatod, utána a 10 recept:
- Legyél önmagad – meg egy kicsivel több!
- Terjeszd ki a márkát a személyesen túlra!
- Arra építs, amiben jó vagy!
- Ne feledkezz meg a közhasznúságról!
- Legyél egy nagy cég arca – és maradj is az…
- Tudd kezelni a nehézségeket!
- Terjeszkedj a nemzetközi piacon!
- Védd meg a márkát!
- Merj ellentmondásos lenni!
- Légy bátor!
A végén összegzi a fenti 10 receptet, majd zárszóval zárul a könyv.
Fülszöveg:
Jamie Oliver a világ egyik legismertebb és leggazdagabb sztárséfje. Rokonszenves média sztár és nagyon szerethető figura, de sokkal több is ennél – méltán sikeres üzletember. Sikeres show műsoraira alapozva erőteljes, értékes és eladható márkát épített föl. Mindeközben az olyan projektek, mint a Jamie konyhája, a Jamie menzája vagy a Jamie Élelmezési Minisztériuma a „jobb ételminőségért kampányoló szakemberré” tették, aki elkötelezettsége mellett is laza, autentikus és őszinte maradt.
Jamie Oliver üzleti sikereinek alapja a személyisége. Márkája az élelmiszerekre, az életmódra és arra a szenvedélyes meggyőződésre épül, miszerint az egyén képes jobbá tenni ezt a világot.
Sikertörténetén keresztül a márkaépítés tíz receptjét ismerhetjük meg, amelyek bármilyen üzleti karrier során alkalmazhatók.
Olvastad? Hogy tetszett?
Hagyj üzenetet